

EÚ naparí Facebooku pokutu, ak neprestane tvrdiť, že je zadarmo
Facebook nie je zadarmo a EÚ hovorí, že Meta zavádza.
Po zmene obchodného modelu a novej možnosti pre používateľov, však nie sú prezentované podmienky jasné. Ide o možnosť mať alebo nemať reklamy na Facebook s cielením podľa zbieraných dát používateľa. Téme sa venoval web The Verge.
Platíte za Facebook?
Ide o tzv. pay or consent teda „plať alebo súhlas“. Väčšina používateľov sa rozhodla súhlasiť so zberom údajov a mať tak Facebook „zadarmo“. Lepšie povedané bez priamej finančnej účasti, keďže Facebook nie je dobročinná organizácia a draho za jeho používanie platíme súkromnými údajmi.
Európska únia hovorí, že Meta môže poručovať zákony na ochranu spotrebiteľa aj u aplikácie Instagram. Meta teraz musí do 1.9. 2024 navrhnúť zmeny svojho obchodného modelu a špecifikovať jeho podmienky pre používateľa jasnejšie. Cieľom je, aby prestal pôsobiť zavádzajúco. Zmena nastala ešte minulý rok, kedy používatelia mohli za Facebook platiť a to až 12,99 eur mesačne.
Reklama zarobí viac
Takto nastavené sumy nie sú náhodné a môžu byť aj zámerne vyššie, než by bolo nevyhnutné. Počíta sa nielen s predikciou ochoty používateľov za túto sociálnu sieť platiť ale aj za možnosť, koľko by Meta zarobila za „bezplatných používateľoch“. Je možné, že na cielených reklamách zarobia viac a preto je vhodné nechať čo najviac používateľov na modeli „zadarmo“. S podobnou situáciou sa stretávame aj pri streamovacích službách. Netflix ponúka reklamné účty, za ktoré aj tak platíte, ale menej.
Regulačné orgány kritizujú Metu v tom, že popisované možnosti pre používateľa neodpovedajú realite. Vytvára sa tak dojem, že používatelia už nebudú ďalej analyzovaní. To ale nie je pravda a Facebook aj Instagram stále vyžadujú súhlas s používaním aplikácie a zber údajov pokračuje. Meta však hovorí, že nebude na základe týchto údajov zobrazovať cielené reklamy. To je v poriadku a sedí to, no analýza správania každého používateľa Facebook pokračuje vo veľkom ďalej.
Zdroj: The Verge
Prečítajte si aj:
Podobné články

Facebook chystá vlastnú AI aplikáciu

Messenger získal redizajn: Pôvodné modré logo je späť

Facebook začne mazať živé videá. Čo sa dá robiť?

Ako mať menej príspevkov na Facebooku?

Ukážeme vám, prečo je toto varovanie Facebooku podvod

Facebook prestane overovať fakty, podľa jeho slov cenzurovať
